Net verschenen: Leven in media van Mark Deuze

We lezen, kijken, luisteren, swipen, klikken, streamen, appen en mailen alsof ons leven ervan af hangt. Zo besteden we dagelijks meer tijd met media dan aan slapen, werken, studeren of ontspannen. Kortom; (digitale) media omringen ons 24/7 en de uitknop van onze televisies en computers zit er meer voor de sier dan dat we 'm echt gebruiken. In plaats van pogingen te de-digitaliseren, is het tijd om te accepteren dat we leven ín media, is de visie van Mark Deuze. In zijn boek 'Leven in media' verschuift hij daarom de focus van wat media met ons doen, naar wat wij zelf in media kunnen doen. Hoe kunnen we bewust omgaan met het maken en consumeren van media, en daarbij betere (en mooiere) verhalen over onszelf en de wereld om ons heen creëren? We gaan in gesprek met storytellers, mediamakers, experts en journalisten.

Een leven in media heeft grote gevolgen voor de manier waarop we leren, werken en liefhebben: van de wijze waarop we onze kinderen opvoeden tot hoe de democratie func-tioneert. In dit boek geeft Mark Deuze een creatief en hoopvol antwoord op de vraag hoe een goed leven in media eruit kan zien. 

Tevens wordt vandaag de website www.leveninmedia.nl gelanceerd!

Vandaag wordt het 'Leven in media' feestelijk gepresenteerd in Pakhuis de Zwijkger met in dit programma onder andere Gabey Tjon A Tham (Multidisciplinair kunstenaar), John Leek (Manager Creative Industries & Media Nederlands Instituut voor Beeld) en Geluid en Bregtje van der Haak (Regisseur VPRO Tegenlicht).

 LiM_V4

8 december 2017